یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۰
۰ نفر

گروه حوادث: اعضای یک باند بزرگ قاچاق گوشی‌های تلفن‌همراه از مرزهای غربی قصد داشتند با جاسازی بیش از ۸۰۰ ‌دستگاه گوشی، آن را به تهران منتقل کنند.

اما با افشای راز این باند، محموله ده‌ها میلیونی از زیر و کنار دیواره‌های فلزی اطاق و سقف ۳ کامیون متعلق به آنها کشف شد.

چندی قبل زمانی که کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی در جریان فعالیت باندی که اقدام به قاچاق گوشی تلفن همراه از مرزهای غربی کشور به تهران می‌کردند قرار گرفتند، ردیابی‌های تخصصی برای شناسایی اعضای باند را آغاز کردند.

در بررسی‌های اولیه، کارآگاهان متوجه شدند محموله‌های قاچاق متعلق به این باند با چند دستگاه کامیون کمپرسی به تهران انتقال می‌یابد و به این ترتیب با انجام عملیات اطلاعاتی و کنترل نامحسوس در مسیرهایی که احتمال عبور کامیون‌ها از آنجا وجود داشت، سرانجام توانستند در یک اقدام همزمان در ۳ ‌نقطه مختلف از بزرگراه کرج- قزوین ۳ دستگاه کامیون متعلق به این باند را توقیف کنند.

این کامیون‌ها که همگی خالی بودند برای تحقیقات بیشتر به مقر پلیس انتقال یافتند و در بازرسی از داخل بدنه کامیون‌ها بود که کارآگاهان تعداد ۸۲۱ دستگاه انواع گوشی تلفن همراه قاچاق که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در لوله‌ها و محفظه هواکش، زیر و کنار دیواره‌های کمپرسی و سقف کامیون جاسازی شده بود را کشف و ضبط کنند.

در جریان این عملیات ۶ نفر از قاچاقچیان دستگیر شدند و با اعتراف به حمل گوشی‌های تلفن همراه، مدعی شدند محموله مورد نظر را از یکی از شهرستان‌های مرزی کشور بارگیری کرده و با جاسازی در بدنه کامیون قصد انتقال آن به تهران را داشته‌اند.

در ادامه تحقیقات نامحسوس ماموران مشخص شد این محموله‌ها متعلق به فرد بسیار ثروتمندی است که انحصار بازار قاچاق گوشی‌های تلفن همراه از غرب کشور را در اختیار دارد.

تحقیقات بیانگر آن بود که این فرد با هر محموله قاچاق، ۲ نفر را به‌عنوان سیاهی لشگر می‌فرستد تا درصورت لو رفتن محموله، آنها مالکیت کالای قاچاق را برعهده بگیرند که تلاش برای دستگیری این قاچاقچی حرفه‌ای و همدستانش ادامه دارد.

کد خبر 48693

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز